Primo - jaki był punkt wyjścia; tj. po co kupiłem kurs? Powody były dwa. Pierwotny: żona startowała z webinarami i nagrywaniem kursów (cel najważniejszy) szukałem wiedzy jak sprzętowo ogarnąć to w chałupie, później zacząłem wprowadzać webinary do swojej pracy w korpo. W drugim przypadku korzystamy ze studio Bartka, jednak robimy wszystko by w ciągu roku-dwóch stworzyć własną norę do webinarów i prostych sesji foto. Tego zagadnienia tu nie opisuję. Wcześniej zero doświadczenia z wideo, jako taka wiedza o fotografii, co ułatwiło część zabawy.
W kategoriach Bartka, nasze domowe potrzeby to studio „basic”.Stół, kamera (lustro pełna klatka), dwa światła, uporządkowane tło (nazwijmy to scenografią…). Korzystając z wybranych części kursu kursu udało mi się zrozumieć podstawowe kwestie w temacie audio (dobór mikrofonu, problemy z pogłosem), wybrać sprzęt, nieprzepłacając - w moim odczuciu.
Proste tipy jak dobór zasłon, które w dużej mierze zrobiły akustykę czy pomalowanie ściany na szaro to mini-gamechangery w naszych warunkach. Wygraną z balansem bieli dał nam wybór lampy COB.
Forma jest taka jaką lubię i jaka do mnie trafia: nienachalna, nie okraszona wszystkowiedzącym stylem, że to jest najlepsze etc. Bo jak wiadomo - wszystko „zależy od”. I Bartek akcentuje co bardziej od czego i dlaczego. Jak dobrze zbudowana marka, Bartek ma swoją drogę, filozofia przyjęta w tym kursie to „fuck-up’oodporność”. Kupuję to.
Widzę ciekawość, rozkmninianie, poszukiwanie. Bartek to nie tylko techniczna strona realizacji kursu, to także zainteresowanie nowoczesna formą edukacji (online). Nie każdy zdobędzie z tego wartość dodaną, ale..
Anyway, dzięki kursowi Barka nasze kursy mają piękny cinematic look (więcej nie wycisnę bo nie mam jak stworzyć większej głębi) i bardzo znośne audio.
Nasz set-up
I nie śmiejcie się, bo pierwsze live’y na FB leciały z iphonea, który po godzinie i 15 min zagotował się w pancernym etui Thule.
Kursy: Nikon D600, z Tamron 28-70 2.8, nagrywanie HD max 29 min.
Światło główne Amaran 100d, z octą Phottix Raja 85 (wolałbym większa ale nie wciśniemy jej), konturowe panel led 100 Yongnuo, kampa stojąca robiąca za dekor i back-light z żarówką Philips Hue, druga niewidoczna, dodaje drugi kolor w dole planu.
Wszystkie statywy i boom (do konturówek) z Manfrotto.
Audio: rode videomicro NTG na ramieniu rode - które nie jest do niego przeznaczone (mikrofon jest dla niego za….lekki) ale dla nas to działa. Podłączamy bezpośrednio do Nikona.
Lajvy lecą z Logitecha, Nikon d600 nie zadziała z legato camlink. Za czas jakiś Nikon poleci i wstawimy cis nowszego, wtedy live’y dostaną lepsze światło i co najważniejsze - stałą ostrość.
Foty po urlopie ;-)